عمود موکب‌های اربعین برافراشته شده و هر فردی با زبان حال دل خودش نذر اربعین را انجام می‌دهد. بانوان موکب مسلم ابن عقیل این روزها را به تهیه کمپوت گیلاس برای زائران اربعین مشغول‌اند.

اربعین

به گزارش همشهری ‌آنلاین بانوان موکب ابن مسلم عقیل امسال برای زائران حسینی نذری متفاوت را انجام می‌دهند و برای زائران کمپوت گیلاس درست می‌کنند. خادمان این موکب نیز همچنین در حال تهیه پیاز داغ، سبزی و لوبیا برای تهیه غذای زائران در موکب هستند.

نذر متفاوت برای زائران اربعین | تهیه کمپوت گیلاس در موکب مسلم ابن عقیل


در سال‌های اخیر نذرهای متفاوتی برای زائران اربعین انجام شده‌است. یکی از نمونه‌های آن جوانی مسلط به زبان عربی است که در مسیر پیاده‌روی اربعین، نذر آموزش کرده و به زائران امام حسین(ع) نکات کاربردی و شیوه تعامل به زبان عربی را آموزش می‌دهد. دیگری هنری پیرایشگری خود را نذر زائران و با قیچی اصلاح و لوازم پیرایشگری زائران را دعوت به پیرایش می‌کند.

نذر متفاوت برای زائران اربعین | تهیه کمپوت گیلاس در موکب مسلم ابن عقیل


کودکی هم تمام پفک‌هایش را در سینی ریخته و به زائران تعارف می‌کند. پاشیدن عطر و گلاب بر سر و روی زائران و توزیع دستمال کاغذی نیز از دیگر نذرهایی است که در این مسیر شاهد ادای آن هستیم، این دست نذرها اغلب توسط کودکان و نوجوانان ادا می‌شود.

نذر متفاوت برای زائران اربعین | تهیه کمپوت گیلاس در موکب مسلم ابن عقیل


دیگری کفش‌های زائران را واکس می‌زند و یکی هم عکاس حرفه‌ای است با دوربینش خاطره پیاده‌روی از زائران را ثبت و عکس را برای‌شان ارسال می‌کند.
بعضی‌ها لحاف، پتو، زیرانداز و ملحفه، موکت و بالشت‌های اضافه‌ای که دارند را به موکب‌ها می‌بخشند تا شرایط استراحت و خواب زائران را فراهم کنند.
نذرهای متفاوت وقتی به خوزستان می‌رسد، شکل و شمال دیگری دیگری پیدا می‌کند. مثل یکی ماهیگیران محلی که در این مدت قایقش را نذر زائران کرده و آنان را از مسیر رودخانه جابه‌جا می‌کند.
نذرهای عاشقانه این مسیر هیچ وقت تکراری نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:
خط مستقیم اتوبوس تهران به نجف راه‌اندازی شد | قیمت بلیت این سفر چقدر است؟

کد خبر 872871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha